octavo semana; gimnasio y compras

Buenos dias!


Tää viikko olikin  tosi aktiivinen ja täynnä kaikkea kivaa! Töissä pääsin ohjaamaan tosi paljon viimeisen harkkaviikon kunniaksi. Joka päivä 2-4 liikuntatuntia oli mun vastuulla ohjata. Oon kyl nauttinu lasten ja nuorten ohjauksesta ihan älyttömästi, ja oppinut todella paljon, koska se oli entuudestaan tosi tuntematonta cheerleadingia lukuunottamatta. Koululaisten ohjaaminen on kyl antosaa ja erittäin opettavaista puuhaa.

Palautumisen unohdin tällä viikolla vielä vähän lahjakkaammin, kuin viime viikolla. On vaikeeta löytää täällä sellasta tasapainoa, koska tuntuu että pitäis kokoajan olla menemässä ja tekemässä. Toki muutenkin tää viikko oli harjoittelun loppumisen takia tosi täynnä, mut oon tunnistanu tän ongelman jo aikaisemmin. Täällä pitää tehä iha erilailla töitä palautumisen suhteen kuin Suomessa. Tai ainakin itse koen, että kotona on helpompi ottaa aikaa palautumiselle.


Tiistaina sen hieronnan jälkeen lähdettiin vaarin kanssa reippailemassa "palauttava" 6km reissu isoon el Corte Ingelsiin. Se on tavallaan Suomen Stockmannin tyyppinen vissiin kuudessa keroksessa.  Käytiin kurkkaamassa et löytyiskö sieltä jotain kivaa, ja löytyhän sieltä :D Oli aika sopiva päivä lähtee reippailemaan, koska keskiviikko, torstai ja perjantai sato paljon vettä isoina kuuroina.



Keskiviikkona sade tuntu ihana raikastavalta, kun ei täälä oo 2 kk aikana satanu kun ihan pari kertaa.  Torstai ja perjantai oliki sit jo astetta pahempi, oli niin kylmä et tarvi toppatakin, kengät oli 2 min jälkee aivan läpimärät ja sateenvarjosta ei juurikaan ollu apua ku tuuli niin hirveesti :D Tein myös semmosen huomion, ettei täällä mahdu kävelemään näillä kapeilla kävelyteillä sateenvarjon kanssa. Se jää joka koloon, tolppaa ja seinään jumittamaan ja varsinkin jos joku tulee sateenvarjon kanssa vastaan, ni täytyy aina vähän taiteilla :D


Keskiviikkona koulun henkilökunnalla oli mahdollisuus päästä osallistumaan crosstraining tunnille Trainme Studiolla. Oli niin kivaa! Tosi erilaista kun omat treenit salilla, mut tosi tehokasta toiminnallista treeniä. Meillä oli siellä erittäin asiantunteva ja osaava ohjaaja, jolta saatiin myös henkilökohtaista ohjausta pitkin tuntia. Ens viikolla toivottavasti uudestaan! Treenin jälkeen käytiin Saran kanssa kaupassa ostamassa korvapuusti aineksia. Ajateltiin ylittää ittemme ja leipoa opehuoneeseeen perjantaiksi perjantaipullaa! Kardemumman löytäminen täällä ei ollukaan ihan niin iisiä, mut suomikauppa pelasti 😀



Torstain suunnitelmat menikin pitkälti uusiksi sateen takia. Padelit täyty siis tältä päivältä perua. Töiden jälkeen juoksin sateessa suoraan salille, salilta kotiin suihkuun ja syömään. Sit matka jatku hierojaopistolle ostamaan Saran ja mun työpaikkaohjaajalle lahjakorttia, jota ei heti sit saatukaan :D Sateessa Saran luo tekemään pulla taikinaa, takas hierojaopistolle ja vihdoin saatiin se lahjakortti, jonka jälkeen takas Saralle pyörittään pullia ja tekemään korttia. Melkosta juoksemista, eikä ois haitannu yhtään, mutta toi sade kieltämättä kasteli aika pahasti. :D



Perjantaina olikin jo todella haikeet fiilikset, kun joutuu lähtemään ja jättämään tän kaiken taakse. Eniten tuntuu pahalta jättää noi kaikki ihanat lapset tänne, mutta oli myös mun työkaverit ihan huippuja. Erityisen onnellinen oon mun harkkakavereista, joihin pääsin tutustumaan ja sain hyviä kavereita. Tapaamisistakin on jo sovittu Suomen päässä niin Tampereelle kuin Helsinkiinkin!

Illalla käytiin jo vakkaripaikaksi muodostuneessa Los Brothersissa Saran, Jasmin sekä Jasmin poikaystävän Tomin kanssa. Juhlistettiin meidän tyttöjen harkan loppumista sekä nautittiin Jasmin ja Tomin viimisestä illasta Fugessa tällä erää. Otin Baileys Mix -drinkin ja se maistu ihan suklaajäätelöltä!  Drinkki mun makuun, nam!


Lauantai aloitettiin aamupalalla PYR -hotellissa Ellan, Tuulin ja Antin kanssa, joka tuli meitä tänne moikkaamaan. Pyörittiin sieltä ulos ja frisbeegolf vaihtu kovan tuulen vuoksi shoppailuun. Multa lähti shoppailu ehkä vähän käsistä, mutta lohduttaudun siihen, että täällä kaikki on puolet halvempaa eikä kaikilla Suomessa oo ihan samoja juttuja. Enkä osta mitään semmosta mitä en oikeesti tarvi! Kaikki onneks löysi jotakin itselleen mielestä, joten oli ihan hyvä shoppailureissu! Shoppailun jälkeen käytiin Ellan kanssa treenaamassa. 

Illalla pääsin vielä nauttimaan isovanhempien ja heidän tuttava pariskunnan seurasta sushilla Sukiyakissa. Vaarin puikoilla syöminen on melkosta viihdettä, pakko myöntää :D Sushi oli hyvää niin kuin aina. Päivällisen jälkeen näin vielä Tuulia, Ellaa ja Anttia. Päätettiin mennä yksille, ylläri ylläri, Los Bothersiin. Mun oli pakko ottaa jälleen Baileys Mix c(: . Harvoin tulee 2 x päivässä syötyä ulkona, ja illalla oli kyllä sen mukainen olokin...



Sunnuntaina heti aamupalan jälkeen lähdettiin Ellan kanssa treenaamaan, ja tajusin etten oo pitänyt tällä vikolla yhtäkään lepopäivää.. Onneks Suomessa mulla ei oo parina ekana päivänä edes salikorttia ni voi vähän lepäillä :D Tosiaan treenin jälkeen mentiin Ellan ehdottamaan Lorena kahvilaan, mikä oli aivan ihana! Kahvit oli super jees ja smoothiet vielä paremmat <3
Tehtiin siellä vähän konehommia ja jatkettiin niiden tekemistä hetki meillä, kun ulkona istuessa tuli iltaa kohden vähän viileä. Ehottomasti suosittelen sitä kahvilaa!


Reality check: Hyvin ergonominen työpiste hallitun kaaoksen keskellä ja tyylikkäästi housujen nappi auki :D 

Vielä vähän harkkajuttuja...
On tuntunu super hyvältä saada hyvää palautetta siitä, että teen ammattimaista ja oikeesti tärkeetä työtä. 

Esim. Pidin 5.luokalle korista ja tietämättäni mun to-ohjaajan poika oli siellä tunnilla. Mun ohjaaja tuli parin päivän päästä kertomaan, että hänen poika on nyt innostunu koripallosta mun ohjaaman tunnin jälkeen niin paljon, että hän koko ajan muistuttelee äitiään uuden harrastuksen alottamisesta. Mieletöntä.

Lisäks se suora palaute mitä mun to-ohjaaja ja opet joiden tunneilla on päässy ohjaamaan on sanonu. Kaikki on kehunu mun ohjaustaitoja ja sanonu, että tuun pääsee vielä pitkälle, varsinki ku oon näin nuorena kuulemma jo niin taitava. Mut kylhän se älyttömän hyvältä tuntuu, että sitä omaa työtä arvostetaan. 

Oon saanu oppia niin paljon ja erityisesti 6.luokkien liikunnanopettaja on opettanut mulle hirvittävän paljon ja antanu kullan arvoisia neuvoja mun tulevaa ammattia varten. Hänen kanssa ajatukset koululiikunnasta yleisesti kohtas täysin, ja hänen tunneilla oli helppo olla mukana. Hän pyrki aina siihen, että minäkin opin jokaiselta tunnilta jotai ohjaukseen liittyvää. Hänen kanssa vietin varmasti eniten aikaa koko harjoittelun aikana, ja hän opetti mulle tärkeitä asioita ihan elämästä yleensäkin. 
Ei voi olla kuin kiitollinen kaikille niille keiden kanssa sain mun harkan aikana tehdä töitä!



26.11.

- V <3


Kommentit

Suositut tekstit