tercera semana; evento, fugefest y nuevos amigos

Buenas dias!

Tää viikko (42) onkin mun tapahtuman näyttöviikko! Opintopäivä pyörähtää torstaina käytiin ja mulle on otettu oma osuus siihen kouluvierailuun. Ninni, mun työpaikkaohjaaja, onneks puhu mulle just sopivasti vaan pienen osan koko projektista, koska en millään ois voinut olla isommassa roolissa noin laajassa tapahtumassa. Palaverit tiistaina ja keskiviikkona työryhmän kanssa, ja saatiinkin kaikki kasaan näin pikaisella aikataululla. Haastattelun muodossa oppilaat (5.lk - lukio), pääsevät mun johdolla kertomaan torstaina liikuntaharrastuksistaan Opintopäiviin osallistuville opettajille, jotka vierailevat suomalaisella koululla torstaina. Esihaastattelut olin käynyt oppilaiden kanssa alkuviikon aikana aina kun oli jokin pieni vapaa hetki.

Tapahtuma meni kokonaisuudesssaan hyvin ja sain super hyvät arvostelut, huh! Nyt sekin on jo kasassa viimeisten dokumenttien hiomista lukuunottamatta!
Mun työtehtävät lähti aika vauhdilla täällä käyntiin. Espanjassa ja suomalaisessa koulussa on selkeesti tekemisen meininki, jopa ehkä vähän kiireen tuntua. Silti mulla oli todella tervetullut olo ja sain mielestäni hyvän perehdyttämisen jo ensimmäisien päivien aikana (vko 40). Hyvin pääsin mukaan oppilaiden esihaastatteluiden kautta tapahtumaa varten. Tää tuntuu tosi kotoisalta ja uskon, että tää espanjalainen tyyli hoitaa asioita tekee mulle todella hyvää :D kaikkea ei vaan yksinkertaisesti voi suunnitella täysin valmiiksi etukäteen, täytyy osata heittäytyä ja joustaa. Onneksi oon sen tyylinen, että oli helppo päästä arkeen ja oppitunneille mukaan ja tutustumaan oppilaisiin sekä opettajiin. Mun ohjaaja on tehnyt paljon ja hyvää työtä suunnitellessaan mulle mun työpäiviä, jokainen päivä on erilainen ja se on ihanaa.

Suomalainen koulu, oppilaat kertomassa opintopäiviin osallistuville opettajille omista liikuntaharrastuksitaan.

Tapahtuman lisäksi maanantaina tavattiin Anne-ope Ellan ja Tuulin kanssa, ja mentiin meidän vakkari jädepaikkaan! Keskusteltiin tästä työharkkajaksosta ja näyttöprosessista, joka ei tosin mulla oo juurikaan lähtenyt lentoon, mutta tytöt pysty jo vähän paremmin kertomaan kokemuksistaan. Tapasin Anne-open kanssa vielä kahdestaan näyttöprojektiin liittyen tapahtuman jälkeen ja käytii hyvä keskustelu telio näyttöprojektiin liittyen, mikä onkin tuottanut mulle aika paljon ongelmia lähinnä aikataulutuksen takia..

Onneks on ehtinyt viettää laatuaika myös isovanhempien kanssa <3

Tapahtuman, paltsujen yms. lisäsksi pääsin toki osallistumaan ja ohjaamaan koululla tunteja. Oli korista, futsalia ja rytmistä liikuntaa, jota pääsin myös itse ohjaamaan perjantaina ihanille kutosille! Oon päässy tosi monipuolisesti osallistumaan eri-ikäisten liikuntatunneille, eri lajien pariin ja eri opettajien tunneille, oon oppinu todella paljon. Toki lähtökohtaa lasten ja nuorten liikunta ei oo ollut kovinkaan tuttua cheerleadingin ulkopuolella. Joka tapauksessa oon saanut paljon arvokasta oppia jo nyt, ja vielä paljon tuun oppimaan.

Lisäksi ostettiin Ellan kanssa vihdoin ja viimein salikortit! Löydettiin super kiva sali Altafit, josta oon kyllä jo pari vuotta tiennyt mutten ollut syystä tai toisesta löytäny sitä (?).


Tän viikon kohokota oli kuitenkin FUGEFEST. Meillä oli jo etukäteen ostettuna liput perjantaille, ja sillonhan sit mentiin! Saatiin kutsu etkoille kymmenen uuden ystävän upeelle Villa Vinalle, Mijas la Sierrezuela. Paikan päälle matkustaminen tuotti kuitenkin vähän vaikeuksia kun ei taxikuskikaan ollu ihan varma mihin oli menossa, mutta päästiin kuitenkin lopulta perille :D Toki pti pitää pienet photoshootit, kun niin nättiin paikkaan oltiin kerra päästy!


Etkoilta päästiin viimein matkaan ja ehdittiin just nähdä Pyhimys, olipa ihana! Sit iski pieni nälkä ja lähdettiin ruokaa ettimään, mikä veikin sit hetken se reissu.. JVG:n keikaille rynnittiin tietty melkeen eturiviin, mut oli jopa siitä vaikeuksia nähdä lavalle kun oon niin matala :D Tunnelma sen sijaan oli ihan katossa, oli kyllä super kiva ilta!



Muut meni vielä jatkoille, mutta mä kipittelin onnellisena nukkumaan <3 Lauantai kutsu kävi uudemman kerran ja mentiin Villalle viettämään päivää/ iltaa. Uudet ystävät lähti vielä tänään fugefesteille nauttimaan ja heittivät mut Uberilla oikeen kotiovelle pyytämättä, kun mä menin jälleen nukkumaan :D



Sunnuntaina käppäilyä, jäätelöä ja rantsua, just täydellistä <3



20.10.

-V <3

Kommentit

Suositut tekstit